maandag 21 april 2014

Dubbel-review: Essie the More the Merrier en INM Out the Door

Fijne paasdagen gehad allemaal? Natuurlijk hadden mijn nagels afgelopen weekend een vrolijk paas-kleurtje! En joy oh joy, mijn bestelde flesje INM Out the Door is binnen!!


Om daar maar meteen mee te beginnen. Als nagellak verslaafde is een sneldrogende topcoat eigenlijk onmisbaar. Het scheelt je behoorlijk wat droogtijd. Een tijd lang gebruikte ik Sally Hansen Insta-Dri, maar nu dat flesje nog maar halfvol is, begint de lak stroperig te worden en is het heel lastig om er nog een mooi resultaat mee te krijgen, dankzij de slierten lak die aan het kwastje blijven hangen (denk gesmolten kaas...)

Wat research leerde me dat veel merken sneldrogende topcoat hier last van hebben. Over INM Out the Door las ik veel goede berichten, dus heb ik maar meteen een potje besteld. Deze topcoat is onder andere verkrijgbaar in de webshop van Miss Lipgloss, maar ik vond een nog net iets goedkoper exemplaar op Ebay.

Tijdens het uitpakken leek de fles behoorlijk groot, maar hem nog eens goed te hebben bestudeerd, zag ik dat er toch echt "maar" 14ml in zit (hetzelfde als een normaal flesje nagellak, goed voor ongeveer 30 tot 50 manicures).

Ik geloof zeker dat deze lak niet snel stroperig wordt, want hij is behoorlijk dun! Dit vind ik persoonlijk wel fijn, want zo "vloeit" hij makkelijk over je nagel en sla je niet snel stukjes over.

Qua droogtijd doet deze topcoat het ook zeker prima! Na een minuut of 5 kun je je nagellak prima aanraken. Dan moet je nog wel even voorzichtig zijn, want de lagen nagellak eronder zijn dan nog niet droog. Dit duurt ongeveer een half uur. 
Op de foto hierboven zie je de uitslag van een klein expirimentje. Ik lakte mijn nagels een uurtje voor het slapen gaan. Met een normale top coat zou je hier zeker last krijgen van een leuk textiel printje op je nagels. Zoals je ziet zien mijn nagels er na een nachtje slapen met mijn INM topcoat er nog prima uit! De glans is mooi maar niet zo heftig als bij bijvoorbeeld gel nagellak.

Essie the More the Merrier
Hoewel deze lak uit de zomercollectie van 2013 komt, is het ook een perfect lakje voor de lente. Lekker fris en vrolijk.

De lak dekt helaas niet supermooi. Hij laat wat strepen achter en dus heb ik drie laagjes gebruikt. Na twee laagjes zag je namelijk nog steeds wat strepen zitten en de combinatie van deze kleur met mijn huidskleur zag er echt heel raar uit!

Normaal ben ik er geen fan van om meer dan twee laagjes te gebruiken, maar wat moet, moet. En voor deze vrolijke kleur wil ik af en toe best een uitzondering maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten